10–12 aug: Seo d’Urgell-Sort-Senterada–PortdeSuert - Reisverslag uit Sort, Spanje van ans en theo - WaarBenJij.nu 10–12 aug: Seo d’Urgell-Sort-Senterada–PortdeSuert - Reisverslag uit Sort, Spanje van ans en theo - WaarBenJij.nu

10–12 aug: Seo d’Urgell-Sort-Senterada–PortdeSuert

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg ans en theo

12 Augustus 2015 | Spanje, Sort

Vanaf Seo dÚrgell, opnieuw een klim, ruim 1100m en echt zwaar, kilometers lang rond de 8%! Tot Coll de Canto op 1720m. Als beloning een mooie afdaling naar Sort (717m). Daarna een relaxed fietsdagje: mooie afdeling langs een rivier. We fietsen door een prachtige kloof: Congost de Collegats. Voor de auto’s zijn er tunnels aangelegd, de fietsers worden beloond met de hoofdprijs: zij ‘mogen’ niet door de tunnels maar ‘moeten’ omrijden over de oude weg. Prachtig! Al vroeg op een camping in Senterada (736m). Beetje gedateerd qua voorzieningen, maar alle aandacht ging uit naar het eten zo werd ons verteld en dat was dan ook fantastisch. Vanaf Senterada een lange, niet zo heel zware klim. Daarna een hele lange afdeling met de N-260 nog in oude staat naar Port de Suert (880m).

ans en theo

Ans en Theo op de fiets In het verleden hebben wij in allerlei delen van de wereld van fietsvakanties genoten: Azië (Zuid-India, Sri Lanka, Sulawesi), Afrika (Zimbabwe), Noord en Zuid Amerika (Nova Scotia, Colorado, Canada, Chili) en natuurlijk ook Europa (Frankrijk,Italie, Griekenland, maar vooral in Spanje). Echter nooit langer dan ongeveer 3 à 4 weken. Onder het motto “levensloop voor levensgenieters” nemen wij vanaf begin juli 2011 enkele maanden levensloopverlof op om een flinke fietstocht te maken in de Verenigde Staten. We nemen we het er echt van en maken we een flinke lange trip. Onze “verblijfplaats” voor deze periode is het tentje dat mee gaat achterop de fiets. Daarna blijven de kortere en langere fietstochten hun aantrekkingskracht behouden.

Actief sinds 12 Juni 2011