Valencia: La Ciutat de les Arts i les Cienci - Reisverslag uit Reinosa, Spanje van ans en theo - WaarBenJij.nu Valencia: La Ciutat de les Arts i les Cienci - Reisverslag uit Reinosa, Spanje van ans en theo - WaarBenJij.nu

Valencia: La Ciutat de les Arts i les Cienci

Blijf op de hoogte en volg ans en theo

13 Mei 2013 | Spanje, Reinosa

Onze laatste dag in Valencia. Het is prachtig weer en aangezien Valencia fietsvriendelijk is nemen we de fiets. Via de markthal, fietsen we kris kras door de stad en het park Jardines del Turia naar La Ciutat de les Arts i les Ciencies. Dit gedeelte van de stad met musea en theaters is gelegen op de plek waar vroeger de rivier de Turia in de Middellandse Zee uitmondde. Het complex bestaat uit spectaculaire moderne gebouwen, ruim 10 jaar geleden tot stand gekomen. Wij brengen een groot deel van de dag door in L’Oceanogràfic. Dat heeft natuurlijk onze belangstelling want je kunt er, lopend langs aquaria en door enorme tunnels vissen en zoogdieren uit alle oceanen zien. We fietsen terug naar de stad en eten op een pleintje. ’s Avonds alvast wat spullen inpakken, want we hebben morgen een lange dag voor de boeg. We hebben een huurauto geregeld waar de fietsen in passen en daarmee rijden we het hele eind terug naar Burgos, we pikken daar onze eigen auto weer op en gaan dan richting Cantabria. Daarmee is er echt een eind aan onze route ‘El Camino de Cid’ gekomen en kunnen we nog een paar dagen in Izara (bij de kachel) doorbrengen.

• 20 Mei 2013 - 22:02

Aad:

Ha Vrienden, pas nu de resi alwer voorbij is kom ik eraan toe de verslagen te bekijken (we waren zelf ook op vakantie). Spectaculair mooi, je zou er zo naar toe willen, al die mooie oude plekken. En dat arts & sciences, daar gaan de eu budgetten denk je dan, maar ja dan heb je ook wat. Zo te zien hebben jullie niet enorm afgezien, complimenti. En nu toch nog even uitrusten. Kortom, heel leuk de verslagen, groet Aad

ans en theo

Ans en Theo op de fiets In het verleden hebben wij in allerlei delen van de wereld van fietsvakanties genoten: Azië (Zuid-India, Sri Lanka, Sulawesi), Afrika (Zimbabwe), Noord en Zuid Amerika (Nova Scotia, Colorado, Canada, Chili) en natuurlijk ook Europa (Frankrijk,Italie, Griekenland, maar vooral in Spanje). Echter nooit langer dan ongeveer 3 à 4 weken. Onder het motto “levensloop voor levensgenieters” nemen wij vanaf begin juli 2011 enkele maanden levensloopverlof op om een flinke fietstocht te maken in de Verenigde Staten. We nemen we het er echt van en maken we een flinke lange trip. Onze “verblijfplaats” voor deze periode is het tentje dat mee gaat achterop de fiets. Daarna blijven de kortere en langere fietstochten hun aantrekkingskracht behouden.

Actief sinds 12 Juni 2011