Naar Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van ans en theo - WaarBenJij.nu Naar Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van ans en theo - WaarBenJij.nu

Naar Valencia

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans en theo

11 Mei 2013 | Spanje, Valencia

We fietsen de laatste kilometers naar Valencia. De eerste helft van de tocht rijden we door sinaasappelplantages. Dankzij de routebeschrijving blijven we grotendeels buiten de drukke invalswegen naar Valencia. Aan de linkerkant zien we de snelweg en de bedrijfsgebouwen, als we naar rechts kijken houden we de illusie van platteland nog even vast, met de aangename geur van sinaasappelbomen en bloeiende oleander. Als we dichter we bij Valencia komen maakt het niet meer uit welke kant we kijken: overal verkeer en hoge flatgebouwen. El Cid waren we nog niet vergeten, hij veroverde Valencia toen het de hoofdstad van een islamitisch koninkrijk was en hij had er kortstondig de leiding over. Als eerste rijden we natuurlijk naar het monument van El Cid om een foto te maken. Daarna inchecken in ons chique **** hotel voor de komende dagen en de stad in. Het is heerlijk weer dus we slenteren gezellig wat rond, terras, eten, liggen even lekker op het gras in de Jardines del Turia (het grote groene stadspark dat in de bedding van de vroegere rivier Turia is gelegen).

• 13 Mei 2013 - 23:27

Paul:

Ik heb jullie verslag met foto's met veel plezier gelezen en bekeken. Leuk om te zien dat er toch zo veel plekjes in Spanje zijn die eigenlijk nog onbekend zijn. Nog niet zo lang geleden maakte de streek rond Teruel reclame met de slogan "Teruel, existe ya!" om toch in ieder geval ook wat toeristen te trekken. Fijn dat de koffer van Belen (28 kilo) achterop de fiets mee terug kan naar nederland. Groetjes van ons allemaal Paul

• 15 Mei 2013 - 10:43

Gaby:

Wat leuk dat we alles zo hebben kunnen volgen. Heb het idee dat ik heel sportief ben geweest, terwijl de kilometers in jullie benen zitten. Geniet lekker van jullie laatste weekje!

ans en theo

Ans en Theo op de fiets In het verleden hebben wij in allerlei delen van de wereld van fietsvakanties genoten: Azië (Zuid-India, Sri Lanka, Sulawesi), Afrika (Zimbabwe), Noord en Zuid Amerika (Nova Scotia, Colorado, Canada, Chili) en natuurlijk ook Europa (Frankrijk,Italie, Griekenland, maar vooral in Spanje). Echter nooit langer dan ongeveer 3 à 4 weken. Onder het motto “levensloop voor levensgenieters” nemen wij vanaf begin juli 2011 enkele maanden levensloopverlof op om een flinke fietstocht te maken in de Verenigde Staten. We nemen we het er echt van en maken we een flinke lange trip. Onze “verblijfplaats” voor deze periode is het tentje dat mee gaat achterop de fiets. Daarna blijven de kortere en langere fietstochten hun aantrekkingskracht behouden.

Actief sinds 12 Juni 2011