Orea - Albarracín - Reisverslag uit Burgos, Spanje van ans en theo - WaarBenJij.nu Orea - Albarracín - Reisverslag uit Burgos, Spanje van ans en theo - WaarBenJij.nu

Orea - Albarracín

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg ans en theo

07 Mei 2013 | Spanje, Burgos

Vandaag starten we vanuit Orea opnieuw met een klim het dorp uit. Gisteren en vandaag fietsen we op grotere hoogtes en daarmee toch een wat ander landschap dan de dagen ervoor. We dalen een flink stuk af naar 1400m en beginnen dan een nieuwe klim naar 1700m. Voor ons toch wel de krenten in de pap. Daarmee komen we echt op het hoogste punt van deze hele route. Daarna knallen we echt naar beneden. Met snelheden van tegen de 50 km op bochtige bergwegen knijpen we af en toe angstvallig in de remmen. Stel je voor dat je hier onderuit gaat. De laatste 10 kilometer naar Albarracín volgen we een riviertje in een canyon-achtige omgeving. Echt kicken. Albarracín is tegen een heuvel gelegen, veel hoogte verschil met super steile straatjes of trappen. Het stadje in fietsen valt dan ook beslist niet mee: 10-15% stijgen. Ter compensatie hebben we hier een heel modern en vooral comfortabel hotel. We lopen na het eten de rest van de middag in het stadje rond. Albarracín heeft enkele bezienswaardigheden als kasteelmuren, kerken en is in zijn algemeenheid goed bewaard gebleven. Kortom een toeristische attractie, in deze tijd van het jaar vooral bezocht door alle (pre) pensionado’s uit heel Europa die per bus worden aangevoerd!

• 07 Mei 2013 - 23:22

Paul Meijer:

Ha die Ans en Theo,

Dokter Fuentes wacht nieuwe claims dus ik neem aan dat jullie dope vrij door het Spaanse land trekken. Overigens wel slecht gepland die fietstocht, jullie hebben mooi Alex vorige week gemist.
    Wij waren al vroeg in de kerk dus wij hebben alle genodigden een handje kunnen geven. Wij waren wel een fors kapitaal aan kleding kwijt maar dan heb je ook wat.
    Ik zit met veel plezier jullie verslagen te lezen en moet denken aan de vakantie toen wij met de kinderen in Albaraccin waren. Kamperen toen nog en uitkijkend op die prachtige stadsmuur die 's avonds helemaal verlicht was. Morgen zal het wel Teruel worden, schat ik zo. ik heb daar ooit eens een prachtige vaas gekocht in Mudejar stijl. Dus als jullie nog een plekkie overhebben.......
    Ik zie dat jullie op die tassen nog ruimte zat hebben. Tenslotte rijden jullie zonder tent. Wel goed inpakken natuurlijk. Veel plezier nog en eten in Valencia bodeguilla del gato en la riua, in het oude centrum en heel sfeervol. Groetjes van ons allemaal Paul

• 08 Mei 2013 - 23:11

Ans En Theo :

ha Paul
    wij zijn geen klant bij dokter Fuentes maar druivensap en anis is gelukkig overal verkrijgbaar anders redden wij het ook niet. Teruel klopt, maar die prachtige vaas kun je beter vergeten; vanochtend je dochter aan de telefoon of er op de bagagedrager nog plaats is voor een paar hutkoffers die in Valencia achtergebleven zijn na de stage.

• 09 Mei 2013 - 09:26

Hallo Ans en Theo. Leuk om jullie ook te volgen via deze blog! Heb een goede sportieve tijd en wie weet tot snel! Groeten Hanna & Lennart

• 13 Mei 2013 - 16:06

Ma Pins:

hoi theo en ANS genieten van het reis verslag en de foto reportage het is hier nog steeds fris weer dus neem flink wat zon mee ?nog een paar goede fiets dagen voor jullie ?groetjes ma

ans en theo

Ans en Theo op de fiets In het verleden hebben wij in allerlei delen van de wereld van fietsvakanties genoten: Azië (Zuid-India, Sri Lanka, Sulawesi), Afrika (Zimbabwe), Noord en Zuid Amerika (Nova Scotia, Colorado, Canada, Chili) en natuurlijk ook Europa (Frankrijk,Italie, Griekenland, maar vooral in Spanje). Echter nooit langer dan ongeveer 3 à 4 weken. Onder het motto “levensloop voor levensgenieters” nemen wij vanaf begin juli 2011 enkele maanden levensloopverlof op om een flinke fietstocht te maken in de Verenigde Staten. We nemen we het er echt van en maken we een flinke lange trip. Onze “verblijfplaats” voor deze periode is het tentje dat mee gaat achterop de fiets. Daarna blijven de kortere en langere fietstochten hun aantrekkingskracht behouden.

Actief sinds 12 Juni 2011