Zadelpijn en ander damesleed - Reisverslag uit Red Lodge, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu Zadelpijn en ander damesleed - Reisverslag uit Red Lodge, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu

Zadelpijn en ander damesleed

Door: ansentheoopdefiets

Blijf op de hoogte en volg ans en theo

07 Juli 2011 | Verenigde Staten, Red Lodge

We zitten bepaald nog niet in de routine van de fietsvakanties. Het inpakken, ontbijten etc. kost ons ruim 3 uur en zo is het 9 uur en al behoorlijk warm alvorens we eindelijk Billings (950m hoogte) uit fietsen. De laatste jaren fietsten we meestal van hotel naar hotel en dan heb je aan een paar licht beladen achtertasjes genoeg. Het is weer wennen aan het fietsen met zoveel (kampeer)bagage. Niet alleen de bagage vraagt aandacht deze 1e dag. Na een paar uur fietsen doet alles pijn, waar zou het aan liggen: het stuur iets hoger/iets lager? Het zadel iets hoger/lager – naar voren/ naar achter? De volgende dag is het met alleen een iets hoger zadel allemaal weer in orde. Verder zorgt de felle zon in de bergen voor droge lippen en dus wordt de lippenstift ingewisseld voor gezinsverpakkingen Blistex. In plaats van egaal gebruind ziet elk stuk lijf dat onder de fietskleding zit er verblindend wit uit, afgewisseld met rood verbrand daarbuiten, de enige 'nette' (oude) spijkerbroek die het na 1 dag begeeft zorgt er nu voor dat het alleen maar outdoor kleding zal worden de komende maanden. Niet dat het in Amerika uit de toon valt. Maar het is weinig elegant allemaal en valt kortom toch wel een beetje in de categorie “ander damesleed”.

Het is super heet de 1e dag. Na 47 km, bij Rockvale (1050m), duiken we met een oververhitte rode kop eerst een restaurant in waar we opkikkeren van de airco, sloten koude frisdrank en een bord fa(s)tfood, want iets anders is hier niet te krijgen. We besluiten door te fietsen naar Red Lodge, in totaal zo’n 93 km vanaf Billings. Het landschap waar we doorheen rijden is redelijk saai, de weg stijgt langzaam en het blijft heet, heet, heet. Red Lodge is een aangenamer dorp en ligt op +/- 1700m; een betere plek om aan de hoogte te wennen. We blijven er dan ook een dagje extra.

• 21 Juli 2011 - 04:42

Belén Meijer:

Ha zonnestraaltjes!

zo te zien zijn jullie iets activer op waarbenjij.nu als ik. mijn verjaardag was ondanks de demonstraties toch wel leuk. ben lekker naar de spa geweest in het hotel en hebben hier Italiaans gegeten. vervolgens hebben we een cocktail gedronken in een luxe club en toen weer optijd naar huis. is echt vreemd een wereld stad die toch anders lijkt. alle wegen waren afgezet. we mochten absoluut niet naar buiten. de demonstranten hadden wapens etc. blijkbaar ging het er best hard aantoe. ben blij dat het maar 1 dagje was , hebben we dat ook weer gehad! wanneer komen jullie weer terug? mama komt over een paar weken al naar KL toe. Heb er echt zin in! wie let er nu op jullie huis in Izara? Gaan jullie daar ook nog heen.

Heel veel liefs!!

Belén

• 23 Juli 2011 - 10:40

Bram Hier!:

O wat herken ik dit heerlijke getob! Wij staan op het punt af te reizen naar Avignon. Per trein want het weer is vreselijk in nederland en belgië. we hebben niet eens zin om te proberen per fiets naar frankrijk te rijden. daarom draaien we het om in de hoop op weersverandering. eerst trein en dan nemen we het mooie weer mee naar huis.

geniet verder. de foto's zijn prachtig. dat voer neem je maar voor lief.

goede reis bram

ans en theo

Ans en Theo op de fiets In het verleden hebben wij in allerlei delen van de wereld van fietsvakanties genoten: Azië (Zuid-India, Sri Lanka, Sulawesi), Afrika (Zimbabwe), Noord en Zuid Amerika (Nova Scotia, Colorado, Canada, Chili) en natuurlijk ook Europa (Frankrijk,Italie, Griekenland, maar vooral in Spanje). Echter nooit langer dan ongeveer 3 à 4 weken. Onder het motto “levensloop voor levensgenieters” nemen wij vanaf begin juli 2011 enkele maanden levensloopverlof op om een flinke fietstocht te maken in de Verenigde Staten. We nemen we het er echt van en maken we een flinke lange trip. Onze “verblijfplaats” voor deze periode is het tentje dat mee gaat achterop de fiets. Daarna blijven de kortere en langere fietstochten hun aantrekkingskracht behouden.

Actief sinds 12 Juni 2011