Fluitend met 2 vingers in de neus - Reisverslag uit Aspen, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu Fluitend met 2 vingers in de neus - Reisverslag uit Aspen, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu

Fluitend met 2 vingers in de neus

Door: ansentheoopdefiets

Blijf op de hoogte en volg ans en theo

04 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Aspen

Via Kremmling, waar het kapotte netbook op de post gaat naar Nederland, :-( rijden we richting Dillon. Een route met kleine steile klimmetjes. Een soort interval training waar ik een ontzettende hekel aan heb. Af en toe wat regen, maar zodra we de regenjassen aantrekken gaat het weer over. Zo klimmen we langzaam naar 2600m hoogte en stoppen na 80 km op een national forest camping: een prachtig plekje aan de rivier. De volgende dag rijden we verder in dezelfde richting en blijft de weg licht stijgen. In Frisco aarzelen we even wat te doen: doorrijden of stoppen. Het ziet er vrij dreigend uit en we moeten een pas over. We stoppen en overnachten in Frisco. De volgende dag klimmen we de Fremont Pass over. De klim gaat vrij geleidelijk naar 3450m. Bijzonder is dat de pas opnieuw een continental divide is en dat er een fabriek staat. Zou je niet verwachten in zo'n prachtig natuurgebied. Het is echter vanouds een mijnstreek waar we doorheen trekken. En hier is de grootste voorraad molybdenum van de wereld te vinden. Een grondstof die o.a. gebruikt wordt om staal te verharden. Mooie afdaling, eerst naar Leadville waar we boodschappen inslaan en vervolgens naar Twin Lake. Een dorp van bijna letterlijk niks. Maar er is een camping aan het meer. Net als we klaar zijn met koken en eten begint het flink te regenen: vroeg in de tent, beetje lezen.

De dag erna beginnen we aan de beklimming van de Independence Pass. een prachtige tocht die we ook in 1995 samen met vrienden maakten. Het is echt een feest om dat nog een keer te doen. Evenals toen is dit niet een heel moeilijke beklimming, maar om nou te zeggen dat we hier, zoals in 1995 door sommigen werd beweerd, "fluitend met twee vingers in de neus" naar boven flitsen is ook overdreven. We klimmen in 30 km naar 3687m hoogte. Daarmee wordt het de een na hoogste pas (en nogmaals een continental divide) die we deze maanden zullen nemen. Vanochtend konden we haast niet voorstellen dat we de top droog zouden halen, het zag er best wel dreigend uit. Het lukt ook werkelijk maar net, amper hebben we rondgekeken en een foto gemaakt of het gespetter gaat over in regen. We kleden ons flink tegen kou en regen en dan komt de kick waar we het allemaal voor doen: met een noodgang afdalen naar Aspen.

• 09 Augustus 2011 - 18:32

René Van Baest:

Hoi Ans en Theo,

Ik heb jullie verhalen en foto's met belangstelling doorgenomen, indrukwekkend!!!
    Veel plezier gewenst bij het vervolg van jullie mooie reis!!! Ik zal jullie de komende
    weken nog blijven volgen. Wat betreft de zomer in Nederland missen jullie in ieder geval niets!!!

Groeten en tot horens/ziens
    René van Baest

• 10 Augustus 2011 - 05:48

Belén:

Ik vind het heel knap wat jullie allemaal doen!! Jullie lijken wel 19..

Verder zal ik zelf binnekort ook weer een nieuw verslag plaatsen.

Groetjes

• 10 Augustus 2011 - 20:54

Herman:

Hoi Ans en Theo,

Vanavond pas al jullie verhalen gelezen, geweldig wat jullie allemaal meemaken. Erg leuk ook om de lezen. Ingrid en ik zijn in Portugal geweest afgelopen weken en nog een dag met de mountainbike gefietst in het heuvellandschap ten noorden van Lissabon. Kei kapot waren we na een dag fietsen, ongetraind dat we zijn.... Respect dus voor jullie sportieve prestaties!

Veel succes en groetjes,
    Herman

• 12 Augustus 2011 - 10:49

Hoi Ans & Theo:

Mooie reisimpressie en leuk om te volgen. Je levert er een flinke sportieve prestatie voor. Ben onder de indruk dat jullie dat doen. (maar om nou te zeggen dat je 19 lijkt.....)
    Succes met de volgende kilometers
    Levien

• 15 Augustus 2011 - 00:41

Ans & Theo:

beste mensen
    geen discussie over onze jeugdig uitstraling! We kunnen op basis van onze ervaringen in de licquor store objectief vaststellen dat we die gewoon hebben. Met regelmaat moeten we ons identiteitsbwijs laten zien als we wijn of bier willen kopen, omdat men haast niet kan geloven dat wij de leeftijd van 21 al hebben bereikt :-)

ans en theo

Ans en Theo op de fiets In het verleden hebben wij in allerlei delen van de wereld van fietsvakanties genoten: Azië (Zuid-India, Sri Lanka, Sulawesi), Afrika (Zimbabwe), Noord en Zuid Amerika (Nova Scotia, Colorado, Canada, Chili) en natuurlijk ook Europa (Frankrijk,Italie, Griekenland, maar vooral in Spanje). Echter nooit langer dan ongeveer 3 à 4 weken. Onder het motto “levensloop voor levensgenieters” nemen wij vanaf begin juli 2011 enkele maanden levensloopverlof op om een flinke fietstocht te maken in de Verenigde Staten. We nemen we het er echt van en maken we een flinke lange trip. Onze “verblijfplaats” voor deze periode is het tentje dat mee gaat achterop de fiets. Daarna blijven de kortere en langere fietstochten hun aantrekkingskracht behouden.

Actief sinds 12 Juni 2011