Bears, Bugs & Buffalo - Reisverslag uit Cooke City-Silver Gate, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu Bears, Bugs & Buffalo - Reisverslag uit Cooke City-Silver Gate, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu

Bears, Bugs & Buffalo

Door: ansentheoopdefiets

Blijf op de hoogte en volg ans en theo

13 Juli 2011 | Verenigde Staten, Cooke City-Silver Gate

We zijn overduidelijk in Bear country. Overal bordjes langs de weg en op campings, er wordt gewaarschuwd om alle voorzorgsmaatregelen in acht te nemen en dat is niet overbodig. Enkele dagen geleden toen we net gearriveerd waren in Billings lazen we in een Volkskrantbericht op internet dat er in Yellowstone National Park (YNP) wandelaars zijn aangevallen door een grizzly, waarvan 1 persoon met dodelijke afloop. We hebben, nu we richting Yellowstone gaan, voor alle zekerheid toch maar een bearspray gekocht. Dit is een soort pepperspray die in Nederland ongetwijfeld onder de wapenwet zou vallen. Hingen we eergisteren op onze 'wildkampeerplaats' bij Limber Pine de tassen met etenswaren nog een flink eind van onze tent hoog in een boom, in campings op het park kunnen we hopelijk gebruik maken van de speciale foodlockers.

Totaal onvoorbereid en zonder enige waarschuwing worden we vandaag op de fiets aangevallen en lek gestoken door bugs (muggen). Ook daar weten we wel raad mee: in Amerika verkopen ze “OFF”, een effectief middeltje tegen muggen. We sprayen ons er dan ook rijkelijk mee in.

We vertrekken vandaag weer vroeg, we rijden dwars door een naaldbomenbos en worden opnieuw beloond met prachtige uitzichten, wildlife en mooi weer. Het is voornamelijk afdalen richting Cooke City, met toch nog een venijnige klim van 400 m vlak voor Cooke City. Dit stadje ligt op zo’n 6 km afstand van de noordoostingang van Yellowstone park. Omdat het risico groot is dat de campings in Yellowstone later op de dag vol zijn besluiten we hier te overnachten, boodschappen voor een paar dagen in te slaan en pas morgen vroeg het park in te gaan. Hebben we de laatste dagen al geen bereik met de mobiele telefoon, waarschijnlijk kunnen we in het park de komende week ook niet of nauwelijks gebruik maken van internet.
Ons motel ligt aan het randje van Cooke City. ‘s Middags fietsen we nog even heen en weer naar de ingang van Yellowstone Park om toegangspassen te kopen. Als we op de terugweg vlakbij het motel zijn, we kunnen het bijna niet geloven, zien we een American Buffalo of te wel een bizon rondlopen tussen de daar gelegen huizen!! Niet echt het soort knuffeldier wat je in plaats van een geit of schaap in je tuin wilt hebben.

We vertrekken dinsdag 12 juli om 6.45u. richting park. Het 1e deel rijden voornamelijk door naaldbomenbos, later in een meer open gedeelte (Lamar Vallei). Daar zien we de eerste bizons. Eentje staat er op armlengte langs de kant van de weg. We durven daar toch niet zo goed langs te rijden en vragen een automobilist of we aan de zij-/achterkant van de auto mee mogen rijden. Later zien we op iets comfortabeler afstand opnieuw flinke kuddes bizons. En tot slot vlakbij de camping een zwarte beer langs de weg…..
We willen in de omgeving nog wat rondkijken en blijven daarom nog een dag op de camping bij Tower Junction. Als we de steile afrit van de camping afdalen krijg ik ongeveer een hartstilstand van schrik als ik Theo over het stuur van zijn fiets op de grond zie duiken. Beelden van Eerste Hulp afdelingen komen op, maar het blijft gelukkig bij een paar geschaafde handen.

• 18 Juli 2011 - 17:44

Monique:

Hoi Ans en Theo,
    Ik vroeg me al af wanneer we iets gingen horen. Wat een schitterende verhalen. Ik zie het helemaal voor me. EE
    Is wel even iets anders dan Ghana.
    Heel veel plezier met de volgende tochten en blijven schrijven hoor.
    Ik zou nog een 4e B willen toevoegen. Die van BIER!!!!

Untill next time

• 21 Juli 2011 - 04:46

Belén Meijer:

Wat een leuk verslag! Ik sta er van te kijken dat jullie zo vroeg opstaan en zo sportief zijn. Ach de leeftijd maakt helemaal niets uit he. Gelukkig is Theo niet zo heel erg gewond geraakt. Zou jammer zijn als hij net zoals papa na 1 dagje wandelen, 3 weken moet bijkomen.

ans en theo

Ans en Theo op de fiets In het verleden hebben wij in allerlei delen van de wereld van fietsvakanties genoten: Azië (Zuid-India, Sri Lanka, Sulawesi), Afrika (Zimbabwe), Noord en Zuid Amerika (Nova Scotia, Colorado, Canada, Chili) en natuurlijk ook Europa (Frankrijk,Italie, Griekenland, maar vooral in Spanje). Echter nooit langer dan ongeveer 3 à 4 weken. Onder het motto “levensloop voor levensgenieters” nemen wij vanaf begin juli 2011 enkele maanden levensloopverlof op om een flinke fietstocht te maken in de Verenigde Staten. We nemen we het er echt van en maken we een flinke lange trip. Onze “verblijfplaats” voor deze periode is het tentje dat mee gaat achterop de fiets. Daarna blijven de kortere en langere fietstochten hun aantrekkingskracht behouden.

Actief sinds 12 Juni 2011