Yellowstone National Park - Reisverslag uit Cooke City-Silver Gate, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu Yellowstone National Park - Reisverslag uit Cooke City-Silver Gate, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu

Yellowstone National Park

Door: ansentheoopdefiets

Blijf op de hoogte en volg ans en theo

16 Juli 2011 | Verenigde Staten, Cooke City-Silver Gate

We pakken onze spullen in en vanaf de camping op 2050m hoogte klimmen we in 18 km omhoog. We fietsen (opnieuw) door een gebied waar vandaag de dag nog steeds de gevolgen zijn te zien van een brand in 1988 die grote delen van Yellowstone trof: hele berghellingen met kale of zwart geblakerde naaldbomen. Het is opnieuw een prachtige tocht met nog overal besneeuwde bergtoppen. Ook op de Dunraven Pass op 2700m hoogte ligt nog redelijk wat sneeuw. Na deze pas zakken we in 8 km af naar de camping bij Canyon Village die op 2400m ligt.
De volgende dag staan we bij 3 graden buiten te ontbijten en vertrekken naar de volgende camping bij Grant Village. We zien onderweg een grizzly beer met 2 kleintjes op een heuvel rondscharrelen. Met de verrekijker goed te zien, voor het fototoestel zou je jezelf een iets grotere lens toewensen; kortom op comfortabele afstand :). Later opnieuw flinke kuddes bizons te zien, die met het oversteken van de weg voor een verkeersopstopping zorgden. Het grootste deel van de dag fietsen we langs het Yellowstone Lake. Globaal blijven we op dezelfde hoogte, maar met de vele korte klimmetjes is het toch een soort intervaltraining. Als we vlakbij de camping zijn graast er nog een ‘elk’ (hert) vlak langs de weg die zich van alle belangstelling van passanten niet veel lijkt aan te trekken.

Een van de topattracties van het park zijn de geisers, modderpotten en stoomgaten in het vulkanisch middengedeelte van het park. De meeste zijn geconcentreerd rond Old Faithfull. Hoewel het, zeker in het weekend, een toeristische drukte van belang is willen we deze bijzondere natuurverschijnselen niet missen. The Old Faithfull is de meest bekende geiser die met een vrij zekere frequentie om de 1,5 uur een flinke eruptie te zien geeft. We lopen nog een rondje langs alle andere bijzondere verschijnselen en gaan dan weer terug naar de Grant Village camping. Qua fietsen kijken we inmiddels niet meer op de laatste kilometer, deze zaterdag rijden we ruim 70 km heen en weer, klimmen in totaal zo’n 800m en passeren daarbij 2x de Continental Divide. Het gaat zonder alle bagage wel een stuk gemakkelijker.

• 18 Juli 2011 - 18:20

Dineke:

Nou, leuk om weer iets van jullie te horen! Ik dacht al: toch niet die grizzly tegengekomen...
    Nee hoor, geintje. Ik vind het erg leuk om jullie belevenissen te lezen (en ben eigenlijk wel vreselijk blij, dat ik niet mee hoef te fietsen...) en de mooie foto's te bekijken die een aardige indruk geven van het gebied waar jullie doorheen fietsen. Zet hem op, geniet, en we blijven jullie volgen.
    liefs, Dineke

• 18 Juli 2011 - 18:58

Niels:

Wat een prachtige foto's, ben wel jaloers (op het uitzicht). Succes met fietsen!

• 19 Juli 2011 - 09:04

Ans:

Tjonge, dat is wel gelijk heftig van start, aan beesten geen gebrek...
    Mooie foto's, maar wat een klimpartijen, geweldig! Ik doe het je niet na. Veel plezier en tot het volgende verslag.
    groet,
    Ans

• 20 Juli 2011 - 12:06

Hanneke Baretta:

Hoi Theo en Ans

Wat leuk om jullie verslag te lezen en foto's te bekijken!
    Speciaal voor Theo: afgelopen weekend was ik op het verjaardagsfeesteje van Marion, de vrouw van Franciscus, waar Franciscus mij toefluisterde dat hij je paper had gereviewed. Hij had wat suggesties voor verbetering, maar vond het in het algemeen een leuk verhaal en heeft een positief eindoordeel gegeven!
    Heel veel plezier, en voorzichtig met buffels, beren en ander wild!
    Hanneke

• 20 Juli 2011 - 16:17

Merche En Paul:

Geweldig wat een avontuur! Nu al. Jullie weten het met beren: blijven zingen. Overigens hebben ze een hekel aan vals zingen dus oppassen.

• 21 Juli 2011 - 16:29

Annerieke:

jeetje heel herbaar allemaal ; ik voel de spanning in mijn lijf als ik lees dat jullie grizzlie zien met jongen en een bruine beer en dan die bizons. Die indrukken vergeet je nooit meer. Blij zeker dat er geen malloot bij jullie inde buurt is die doorfietst....langs dit soort beesten
    mijn inschatting was goed ; die spijkerbroek heeft geen lang leven in die tassen gehad : )
    Getver Theo kijk wel uit hé Eén over de kop in zijn leven is genoeg.Tenzij je daarna een lumineus idee krijgt om weer met zijn 4 ergens in afrikaans land te fietsen.
    heel veel groetjes
    Annerieke

• 21 Juli 2011 - 20:03

Levien:

Hoi Theo, Ans
    Dat ziet er mooi uit. Bergen, beren, bizons... die kom je niet tegen in de Veerse Poort. Succes bij de volgende etappes.

ans en theo

Ans en Theo op de fiets In het verleden hebben wij in allerlei delen van de wereld van fietsvakanties genoten: Azië (Zuid-India, Sri Lanka, Sulawesi), Afrika (Zimbabwe), Noord en Zuid Amerika (Nova Scotia, Colorado, Canada, Chili) en natuurlijk ook Europa (Frankrijk,Italie, Griekenland, maar vooral in Spanje). Echter nooit langer dan ongeveer 3 à 4 weken. Onder het motto “levensloop voor levensgenieters” nemen wij vanaf begin juli 2011 enkele maanden levensloopverlof op om een flinke fietstocht te maken in de Verenigde Staten. We nemen we het er echt van en maken we een flinke lange trip. Onze “verblijfplaats” voor deze periode is het tentje dat mee gaat achterop de fiets. Daarna blijven de kortere en langere fietstochten hun aantrekkingskracht behouden.

Actief sinds 12 Juni 2011