Aspen: Campground - Rich & Famous - Reisverslag uit Aspen, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu Aspen: Campground - Rich & Famous - Reisverslag uit Aspen, Verenigde Staten van ans en theo - WaarBenJij.nu

Aspen: Campground - Rich & Famous

Door: ansentheoopdefiets

Blijf op de hoogte en volg ans en theo

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Aspen

We blijven een paar dagen in Aspen. Een klein stadje maar behoorlijk bekend vanwege het skiën en de rich & famous die hier een huis hebben. Je kunt zelfs een rondtoer maken waarbij je een groot deel van deze categorie passeert. Een van die rich & famous heeft natuurlijk wel onze speciale belangstelling: voormalig & veelvuldig Tour de France winnaar Lance Armstrong is hier ook gevestigd en in de fietsenwinkel hangt "zijn" gele trui voorzien van handtekening. Zien en gezien worden, sportieve activiteiten (beetje sporten/rennen/fietsen maar dan wel met een complete outfit van het juiste merk). Alles wat je hier ziet straalt geld en alternatief uit. Op de lokale markt (alles biologisch verantwoord uiteraard) loop ik achter '2 Pradatassen' aan die minstens net zoveel hebben gekost als onze vliegtickets, camper- en autohuur. De publieke ruimtes, de faciliteiten in het plaatsje zijn tip top in orde. Hier geen rommel op straat, slecht wegdek of dat soort ongemakken. Maar een openbare bibliotheek om je vingers bij af te likken, public showers in de prachtige sportzaal, winkels van Dior, Prada, Louis Vuittton, etc. Wij genieten, vanaf de verzorgde publieke terrasstoelen in downtown, met volle teugen van alle dure hippigheid die zich voor onze ogen afspeelt. En vooral van alle winkels met outdoor kleding en spullen die in Amerika (zelfs in Aspen) stukken goedkoper zijn dan in NL. Inderdaad we gaan niet met lege handen weg...
We staan deze dagen op 1 van de national forestcampings bij Aspen. Een groter contrast met het stadje is niet denkbaar. Die campings zijn, evenals overal, simpel: een kraan, een toilet (nou ja, latrine), een picknicktafel en vuurstookplaats per site. En het is er 's ochtends, ondanks dat we inmiddels wat zijn minder hoog zitten, nog steeds koud. Het ontbijt valt dan ook eerder een 5 gradenontbijt dan een 5 granenontbijt te noemen.
We maken een dagtocht vanuit Aspen naar Maroon Bells. Een aardige klim naar 3000m en ideaal voor fietsers want de weg is overdag voor inkomend autoverkeer gesloten. Opnieuw prachtige 'ansichtkaarten'.

ans en theo

Ans en Theo op de fiets In het verleden hebben wij in allerlei delen van de wereld van fietsvakanties genoten: Azië (Zuid-India, Sri Lanka, Sulawesi), Afrika (Zimbabwe), Noord en Zuid Amerika (Nova Scotia, Colorado, Canada, Chili) en natuurlijk ook Europa (Frankrijk,Italie, Griekenland, maar vooral in Spanje). Echter nooit langer dan ongeveer 3 à 4 weken. Onder het motto “levensloop voor levensgenieters” nemen wij vanaf begin juli 2011 enkele maanden levensloopverlof op om een flinke fietstocht te maken in de Verenigde Staten. We nemen we het er echt van en maken we een flinke lange trip. Onze “verblijfplaats” voor deze periode is het tentje dat mee gaat achterop de fiets. Daarna blijven de kortere en langere fietstochten hun aantrekkingskracht behouden.

Actief sinds 12 Juni 2011